Potkunyrkkeily - Kickboxing Foorumin päävalikko
Oulu FightNight II
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Andyn kisablogi
Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Potkunyrkkeily - Kickboxing Foorumin päävalikko -> Potkunyrkkeily
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Andy

LähetäLähetetty: Lau Tou 15, 2010 1:20 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SM-kisat 2010, 24.-25.4.2010

Vihdoin ja viimein.

Tämän jutun aloittamiseen meni kauan. En oikein tiennyt mitä sanoa. Itse kisoista ei ole kauheasti kerrottavaa. Kaikki sujui aika rutiininomaisesti, valmistautumisessa ei ollut kummempia ongelmia tai erikoisuuksia. En treenannut järkyttävän kovaa, mutten huonostikaan. Kunto riittäisi ilman muuta. Painot olin alunperin suunnitellut vetäväni -86:een, mutta sitten tajusin, ettei sinne tulisi luultavasti vastustajia, ja jos alempaa nousisi joku, olisi viisaampaa otella ilman että olen itse vetänyt painoja. Siispä sarjaksi -91 ja loppujenlopuksihan nousin +91:een. Alapotkut olivat parempi valinta, koska seuran kaikki muutkin ottelijat ottelivat alapotkuin ja yhdessä treenaaminen helpottui. Sarjan hallitseva mestari taisi muuten olla takavuosilta Jarno Nurminen, joka ei tietenkään nyt ollut kisoissa mukana.

Onnistuin tietysti taas kerran luomaan itselleni paineita. Nyt oli kaiken järjen mukaan erinomainen tilaisuus suomenmestaruuden voittamiseen monen tuloksettoman yrityksen jälkeen. Ja ehkä viimeinenkin tilaisuus. Vaikken olekaan kaavaillut ottelemisen lopettamista lähiaikoina, on ihan selvä, että 33 vuoden iässä jo esimerkiksi yksi paha loukkaantuminen voi merkitä uran loppumista. Toisaalta paineet ja näyttämisenhalu eivät välttämättä olleet pahakaan asia, koska sain tästä myös eräänlaista ”nyt sen teen” -fiilistä. Huomattavasti pahempiakin tuntemuksia on joskus ollut.

Vaa'alle nousin hyvin syöneenä ja vaatteet päällä yli 95-kiloisena. (Sunnuntain vaaka näytti 92,7kg kalsarit päällä.) Ei totisesti tiukin kunto missä olen ollut, mutta hyvissä voimissa. Luvassa olisi vain yksi matsi sunnuntaina, joten kulutin lauantain rentotumalla parhaani mukaan ja tietysti katsellen matseja. Illalla Teukka piti vielä hieman padeja ja tuntui lähtevän todella terävästi. Itsevarmuuskin oli huipussaan. Vastustaja oli tuttu ja olin voittanut hänet edellisellä kerralla, tosin sillä kertaa yläpotkuin, mikä ei ollut hänen spesiaalialansa. Alapotkuissa on omat kommervenkkinsa ja mietiskelin myös ottelutaktiikkaa.

Koska sunnuntaina kaikki seuran ottelijat saivat ilon otella peräkkäisissä matseissa, olin pyytänyt Lepan kulmaan ja huolehtimaan lämmittelystäni. Tässä vaiheessa ihmettelin taas, miksi olinkaan mennyt taas kerran lähtemään tähän älyttömyyteen, kun voisin hyvin löhötä kotona. Paremmalta tuntui kuitenkin kuin edellisenä vuonna. Kehään mennessäkään ei ollut mitään kummempia fiiliksiä puoleen eikä toiseen.

Itse ottelusta muistan todella vähän. Matsi alkoi huonosti ja vastustaja sai alkuun jonkun onnistumisen. Tämä huolestutti, koska otteleminen ei tuntunut lainkaan niin helpolta kuin edellisessä kohtaamisessa. Varmaan SM-kisat vaikuttivat myös vastustajaan ja hän tuli paljon aiempaa hanakammin päälle kulmankin yllyttäessä. Turvauduin samaan taktiikkaan kuin edellisessä ottelussani Helsingissä eli luistelin alta pois ja vedin suoria ja alapotkuja vastaan. Lähitilanteissa olin saamaton, koska ajattelin vain että niistä pitäisi päästä pois ja unohdin oman tekemisen kokonaan. Jo ensimmäisen erän lopulla olin luullakseni johdossa ja jatkoin ottelemista samaan malliin. Parhaita onnistumisia olivat muutamat alapotkut vastustajan sisäreiteen niin, että tämä horjahti kontalleen kanveesiin. Kongin soitua Lepa sanoi minun olevan nyt suomenmestari, mutta kielsin juhlimasta ennen tuomion julistusta, vaikka uskoin kyllä voittaneeni, mutta niin uskoin Joponkin voittaneen 2006... No, voittohan sieltä lopulta tuli ja kultamitali kaulaan.

En ole koskaan ottelun jälkeen kokenut sellaisia tunnetiloja kuin nyt. Vaikka marginaalilajin suomenmestaruus ei mikään maata järisyttävä saavutus olekaan, se oli minulle tärkeä. Olen kuitenkin hakenut sitä monta kertaa. Muutenkin uralla alkaa jo olemaan aika paljon ”hieno taistelu, harmi kun ei ihan riittänyt voittoon” -tapauksia. Ikuinen kakkonen. Nyt kerrankin se voitto tuli sieltä ja oikeaan paikkaan. Ilman muuta niitä matseja, joita muistelen vielä vanhana ukkona.

Myös toisesta syystä voitto oli minulle merkityksellinen. Kun aloittelin lajia, asetin itselleni kaksi tavoitetta, joista SM-kulta oli toinen. (Toisen kerron, jos saavutan sen.) En oikeastaan siinä vaiheessa uskonut, että koskaan saavuttaisin riittävää tasoa tavoitteiden saavuttamiseksi, mutta eihän sitä mihinkään pääse, jos tyytyy vähään. Tänä vuonna unelmasta tuli totta.
Andy

LähetäLähetetty: Kes Tou 16, 2012 12:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen aloittanut uuden blogin täällä: http://www.manninen.info/blog/yhteiso/2012/05/16/kisakausi-takana-ja-uudet-haasteet-edessa/
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Potkunyrkkeily - Kickboxing Foorumin päävalikko -> Potkunyrkkeily Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa